Psi - naši najbolji prijatelji...

09.08.2006., srijeda

Grupa 1 Pastirski psi i psi tjerači stoke -Boseron - Boseski ovcar - (Berger de Beauce-Beauceron-Bas Rouge)

Boseron - Boseski ovcar - (Berger de Beauce-Beauceron-Bas Rouge)

Ti psi od davnina sluze kao cuvari stada na visoravnima Francuske, osobito u pokrajini Beauce, po kojoj su dobili ime. Potjecu od staroga francuskog ovcarskog psa ostre dlake. Izgled im se desetljecima malo mijenjao, pa su posebice omiljeni kod IjubiteIja tzv. prirodnih pasmina, koji cijene rustikalnost i prirodni izgled. Tome svakako pridonosi i mali broj pasa koji su ukljucivani u selekciju. Mnogi ce neupuceni promatraci pomisliti da se radi o dobermanu, sto ne cudi ako se prisjetimo da se pri formiranju pasmine F.L. Dobermann koristio vjerojatno i francuskim ovcarskim psom, koji je u Njemacku stigao s Napoleonovim postrojbama.

Nedvojbeno je da na izgled danasnjeg dobermana boseron genetski bitno utjecao. Boseron je pas nesto duzeg trupa, krace njuske i duze dlake. To je kompaktan pas snazne i cvrste grade, okretan, vrlo temperamentan, velike psihofizicke cvrstoce, izrazenog instinkta za cuvanje i obranu osobnog integriteta i svega sto smatra svojim.

Voli druzenje i igru iako ponekad u njoj zna biti grub. Vjeran je i odan pratilac i prijatelj, a osobito je vjeran jednoj osobi. Ti psi imaju vrlo izrazen instinkt upravljanja stadom, pa i danas uspjesno sluze pastirima u Francuskoj. Imaju i dobar njuh pa se njima koriste i pri pronalazenju gljiva. Sve te osobine cine ih odlicnim sluzbenim psima.

Boserone nazivaju i Bas Rouge (crvena carapa) zbog paleza vjevericje-crvene boje koji dopiru do skocnih zglobova. Boseron je kao pasmina sluzbeno priznata tek godine 1897. iako zapisi o slicnom psu potjecu jos iz 16.stoljeca.

Opci izgled:
Boseron je pas srednje velicine, robusne grade, snazan i misicav, ali nije premasivan. Visina muzjaka je od 63 do 70 cm , a zenke od 61 do 68 cm. Ima iskren pristup, bez straha.

Usi:
Visoko postavljene .
Ako su kupirane, stoje uspravno i lagano su povinute prema naprijed. Nekupirane usi vise slobodno i preklopljene su.

Glava:
Duga, snazna, s ravnom ili lagano zaobljenom lubanjom. Zatiljna kvrga je umjereno naglasena, ali dobro vidIjiva. Ceoni prijelaz je umjereno naglasen i dijeli lubanjski dio od njuske. Njuska je duga i snazna, s dobro razvijenim ceIjustima. Zubi su bijeli i snazni, a ugriz skarast. Oci su bademastog oblika, vodoravno polozene i tamne.

Vrat:
Srednje duzine,
snazan, misicav,
bez suvisne koze.

Tijelo:
Duzina je nesto veca od visine. Leda su ravna, misicava i cvrsta. Prsni kos je sirok i prostran. Slabinski dio je misicav i odgovarajuce sirine.
Sapi su blago zakosene, srednje duge. Donja crta tijela ne smije biti usukana.

Prednje noge:
Lopatica je duga, koso polozena, oblozena snaznim misicima. Noge su snaznih kostiju, ravne, okomite na tlo i medusobno paralelne. Sape su okrugle, prikupljenih prstiju. Nokti su cvrsti i dobro pigmentirani

Straznje noge:
Snazne, sirokih i misicavih bedara, medusobno paralelne.Kut koji zatvaraju potkoljenica i dosaplje nesto je otvoreniji. Pasminsku odliku predstavija dvostruki "peti prst" koji mora imati kostanu osnovu.

Rep:
Dobro odlakan. Tvori blagu krivulju u obliku slova J. Vrh mora sezati najmanje do visine skocnog zgloba.

Dlaka:
Cvrsta, dobro prilijeze uz tijelo i psa odlicno stiti u svim vremenskim uvjetima. Na glavi je kratka, a na tijelu je duga od 2,5 do 3 cm i doseze najvecu duzinu od 3,5 do 4 cm. Na straznjoj strani bedara i s donje strane repa tvori zastavice.

Boje:
Crna s palezom (bicolore)
poznatija kao bas rouges
ili sivo-crno s palezom (tricolore)
poznatija kao harlekin. Dozvoljena je
i mala bijela mrlja grudima.

Karakter:
Boseron je snazan i hrabar pas,
izrazenog temperamenta.
Odan vodicu. Veoma lako prihvaca
obuku i radi s velikim veseljem
pa je pogodan za svaku vrstu skolovanja.
Prema strancima je nepovjerljiv i
ponekad veoma ostar. Svaki bezrazlozno
agresivan, plasljiv pas
ili pas koji pokazuje pretjerano
nepovjerenje mora biti eliminiran iz uzgoja.

Literatura :
G. Gulan "Sluzbeni psi" Dusevic & Krsovnik p.o., Rijeka, 1994.
R. Sauvignac "Le Berger de Beauce", Editions De Vecchi S.A. Paris,1987.

preuzeto: www.kinologija.cjb.net

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

- 20:53 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!