Psi - naši najbolji prijatelji...

08.08.2006., utorak

Kastracija psa ...

Piše: Tamara Ferari-Miškulin

Kastracija psa

Kastracija psa je zahvat koji vrlo često obavljamo i to najčešće zato jer želimo eliminirati reproduktivne instikte ili probleme u ponašanju koji su vezani na muški spol psa. Kastracija se obavlja na zahtjev vlasnika i tada govorimo o elektivnom zahvatu. Takav pas je obično potpuno zdrav, a vlasnik se odluči na kastraciju zbog problema u ponašanju psa. Uglavnom problem nastaje zbog izražene agresije prema drugim mužjacima ili zbog mokrenja po stanu kod psa koji stalno označavaju teritorij. Ostali razlozi za kastraciju mužjaka su medicinske prirode. Tu spadaju tumori, različite traume testisa, upale epdidimisa i/ili skotuma koje ne možemo konzervirano riješiti. Također je indicirana kod nekih oboljenja za koje se zna da su muški spolni hormoni mediatori bolesti-perinealna hernia i tumori u perialnoj regiji, te neki problemi sa prostatom.

Zahvat se obavlja u općoj anesteziji, sama kirurška rana je relativno mala. Važno je da pas miruje nakon operacije te da mu se spriječi eventualno lizanje rane. Osobno preferiram da je rana na zraku te da se na nju ne stavljaju antibiotski prašci niti zaštitni povoji. Ukoliko se radi o elektivnoj kastraciji preporuka je da se ne radi ljeti pogotovo ako je pas vani jer može doći do zagađivanja rane (muhe!).

Šavovi se odstranjuju 9. dan od operacije. Ponekad dolazi do otekline skrotuma nekoliko dana nakon operacije i to posebno kod velikih pasa, no ako je pas dobrog općeg stanja, ako jede i dobre je volje, nije potrebna nikakva intervencija. Oteklina splasne sama do skidanja šavova. Kastrirani psi nešto su skloniji debljanju no to je svakako samo na vlasnicima - treba pripaziti na prehranu i kastrirani pas može biti sportski tip kao i ne kastrat. Danas su na tržištu na raspolaganju hrane za kastrate tako da se te strane ne smije biti problema. Učinak kastracije na prije navedene probleme u ponašanju je upitan. Svakako je efektniji ukoliko se kastrira mladi mužjak koji još nije stekao naviku galamljenja kada vidi mužjaka, kao i naviku mokrenja po stanu.

- 13:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!