Psi - naši najbolji prijatelji...

07.08.2006., ponedjeljak

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Svakodnevni petominutni pregled psa

Nastojmo u trenucima koje posvećujemo njezi psa otkriti neke nepravilnosti koje bi mogle upućivati na lošije zdravstveno stanje našeg ljubimca.

Tijelo: stanimo iza ljubimca te objema rukama obuhvatimo grudni koš. Moramo osjetiti rebra prekrivena tanjim slojem potkožne masti. Važimo ga redovito i to najmanje jednom mjesečno.

Okolica anusa: zaštitimo se rukavicama, podignimo rep te pregledajmo okolinu anusa. Okolina mora biti čista. Uprljanost može biti naznaka poremećaja probave (proljeva). Potražimo i prisustvo clanaka trakavica (poput zrna riže). U nekastrirane ženke pregledajmo i područje oko rodnice. Okolina rodnice mora biti također čista. Zaprljana okolina je znak upale unutarnjih spolnih organa.

Šape: nokti na šapama moraju biti čvrsti i neoštećeni. Pretražimo međuprsni prostor na prisustvo klasi ili pak drugih nečistoća. Pogledajmo mekuši i nastojmo uočiti ozljede.

Dlaka i koža: kad razmaknemo dlaku koža mora biti potpuno intaktna, lako pokretna, i umjereno topla, a nikako hladna. Primjetimo li da se ljubimac češe ili pak na koži uočimo znakove poput crvenila, upale, krasti ili vrijedi (čireva) obratimo se odmah veterinaru. Veterinaru se moramo obratiti i kad uočimo kvržicu, oteklinu i slično.

Uši: redovito pregledajmo uši osobito ušni kanal. Kanal mora biti čist i blijedoružičaste boje. Ne smije biti ispunjen većom količinom sadržaja (cerumena). Nastojmo na vrijeme uočiti znakove svrbeža, tresenja ili pak naginjanja glave.

Oči: sluznica očiju mora biti sjajna i potpuno čista. Rožnica mora biti bijela. Manja količina iscjetka u očnom kutu je normalna. To svakako nije veća količina tekućeg ili gnojnog sadržaja. Kapci moraju biti potpuno otvoreni. Pas ne smije žmirkati.

Nos: suprotno od uvriježenog, vlažan i hladan nos nije znak dobrog zdravstvenog stanja. Na nosu ne smiju biti kraste, a iz nosa ne bi smio izlaziti nikakav iscjedak ili krv.

Usna šupljina i zubi: podignite usnu i pogledajte desni. Desni moraju biti blago ružičaste boje. U bolesnih pasa mijenjaju boju. Blijede desni su znak anemije (slabokrvnosti) dok su plave znak smetnji u krvotoku. Žute desni uvijek prate žuticu (bolesti jetre). Sluznica desni mora biti bez ikakvih povreda ili znakova krvarenja. Nakon pritiska prstom obezbojenje (blijedilo) desni mora nestati za svega nekoliko sekundi. Nakon što otvorite usta pogledajte mu zube. Zubi bi morali biti bijeložućkaste boje bez ikakvih naslaga kamenca. Iz usta se ne bi smio osjetiti nikakav zadah ili neugodan miris.


http://veselirepici.10.forumer.com

- 13:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!