Psi - naši najbolji prijatelji...

07.08.2006., ponedjeljak

Socijalizacija psića

Piše: Tamara Ferari-Miškulin

Druželjubivost

Međusobno druženje naših ljubaimaca ne ispadne uvijek onakvim kako bi mi željeli. Mnogi vlanici pasa su nezadovoljni zbog toga što sa svojim psom ne mogu doći u "pasje društvo" jer on reagira agresivno prema drugim psima, neprestano laje, zapravo ne uspostavlja normalan kontakt već vas prisiljava da ga držite vezanog na uzici. U takvim situacijama ne možete biti sigurni da li će ugristi drugog psa ili čak vlasnika drugogo psa, pa polako počnete izbjegavati pasja okupljališta i radije šetate šumom sami sa vašim psom. Ovdje govorimo o problemu nesocijaliziranog psa koji se zapravo tako ponaša zbog straha i nesigurnosti u njemu nepoznatoj situaciji. Prilagodiljivost pasa ne nove situacije vrlo je različita. Neki psi su sigurni u sebe i u svojeg vlasnika pa je proces prilagodbe brži i uspješniji. Plahim psima biti će potrebno mnogo više vježbe i truda vlasnika da bi se opustili.

Psi se socijaliziraju već u vrlo ranoj životnoj dobi. Teško je očekivati da će se odrastao pas koji nije nikada bio na pasjem igralištu lako uklopiti u igru. Ukoliko nije naviknut na takvu vrstu druženja od malena, teško da ćete biti uspješni. Mogu se postići određeni rezultati uz pomoć stručne osobe koja se bavi školovanjem pasa. Sa štenetom mnogo možete učiniti sami. Kada završi program cijepljenja šteneta vrijeme je za prve šetnje. Socijalizacijom zapravo navikavate vaše štene na različite situacije, zvukove, druge ljude pa i druge pse. Šetnja gradom, uz zvukove prometa, automobila te kraj drugih prolaznika je neophodan trening da bi pas prihvatio svu tu kakofoniju i zbrku kao nešto normalno što ne ugrožava ni njega ni vas. Ukoliko sa psom uvijek šetate sami na mjestima gdje nećete sresti drugog čovjeka ni psa, jasno je da će pas ne svakog pridošlicu reagirati sa oprezom i nepovjerenjem. Zapravo, neće se osjećati ugodno u novonastalnoj situaciji. Dobro je da kontaktirate sa drugim vlasnicima pasa koji po mogućnosti imaju štene slične dobi kako bi se psi koji puta zajedno prošetali i poigrali. Štene koje je od malena naivklo na kontakte sa drugim psoma znati će se snaći pri svakom susretu.

Poseban problem su 2 dominantna mužjaka na istom teritoriju. Tu je odgovornost na njihovim vlasnicima. Vlasnik mora predvidjeti ponašanje svog psa i u slučaju dolaska drugog mužjaka, staviti ga na uzicu. Nemojte se mješati u razmirice, posebno ako se radi o koškanju manjih pasa i povremenom režanju. To je njihov način komunikacije i dogovora oko pravila ponašanja. Ukoliko vaš pas sjedi vama u krilu i vi ga gladite, budite sigurni da će režati na svakog tko vam se približi. Pustite ih da se sami dogovore kako će se zabavljati i budite spremni na to da je pasja igra ponekad vrlo gruba.



Socijalizacija psića

U 4. tjednu starosti započinje doba socijalizacije šteneta, koje je vrlo važno u daljnjem razvoju. U tom periodu oblikuju se osnove kasnijeg odnosa između čovjeka i psa. U dobi od mjesec dana štenad po prvi puta napušta leglo. U početku to čine zbog obavljanja nužde, a kasnije ostaju izvan legla sve duže i duže. Spavaju mnogo manje nego prije, te već mogu sami regulirati svoju tjelesnu temperaturu. Igra postaje glavna preokupacija, te postaju sve spretniji. U starosti od 5 tjedana igraju tzv. "borbene" igre i hvataju "plijen" - vidimo kako skaču jedan na drugoga, šuljaju se, te grickaju jedan drugoga u području zatiljka i vrata. Već tada borbu između dva štenca prate zvukovi režanja i cviljenja. Vrlo brzo napadač shvati da će plijen braniti, pa takvi okršaji obično završe tako da se dva protivnika odmaknu uvrijeđeni svaki na svoju stranu. Pojavljuju se i kretnje koje ukazuju na uspostavljanje hijerarhije unutar legla-slabiji leže na leđima i tako daju signale podređenosti jačem štenetu. Vrlo rado izazivaju na igru i to lavežom i cviljenjem te mahanjem repićem. U ovoj dobi štenad još ne može uspostaviti kontakt s čovjekom jer tek postaje svjesno svoje braće i sestara. No važno je da je u ovoj dobi čovjek stalno prisutan kako bi se štenci privikli na nas. Štenad koja u ovoj dobi nema apsolutno nikakav kontakt sa ljudima, ponašati će se prema čovjeku kao prema neprijatelju, a braniti će se ako je potrebno i ugrizima. Zato od 5. tjedna nadalje psiće privikavamo na sebe tako da ih povremeno uzmemo u ruke, igramo se s njima. Svaki kontakt sa nama za štene mora biti ugodan kako bi zasnovali dobru osnovu za kasniji kvalitetan odnos sa vlasnikom. U dobi od 7 do 8 tjedana štenad napušta leglo i odlazi ka novom vlasniku. Između 8. i 10.-og tjedna štenad proživljava period straha pa je dobro da tada najviše vremena provodimo sa njima. Ljudima koji nemaju dovoljno vremena za to (ako je štene samo 8 sati dnevno) preporuča se da uzmu starije štene koje je predhodno socijalizirano. Dobro bi bilo da se kontakt između budućeg vlasnika i vlasnika legla uspostavi kada štenad ima oko 4. tjedna. Promatranje legla (naravno ako ste ozbiljan kupac) olakšati će i izbor šteneta jer se već tada može suditi o karakteru psa na temelju razlika u ponašanju.

www.ritelefax.hr

- 12:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!