Psi - naši najbolji prijatelji...

07.08.2006., ponedjeljak

Kućna pravila-odgoj...

Imajte dosljedan pristup
Postavite realne ciljeve
Nagradite prikladno ponašanje

Pas instinktivno neće htjeti unerediti svoje mjesto. Prilikom učenja kućnih pravila vi se učinkovito koristite tim instinktom, učeći psa da se njegovo mjesto prostire kroz vaš cijeli dom. Učenje kućnog reda sasvim je jednostavno, ali ovisi o vašoj umješnosti.

Učenje na otvorenome
Pas će kućna pravila najjednostavnije usvojiti ako ima neposredan pristup parku ili dvorištu. Psi imaju prirodnu potrebu za obavljanjem nužde nakon obroka, igre, vježbe, uzbuđenja ili nakon buđenja. Prije nego se čučne, obično se vrti u krug, nosom njuškajući pod. Kada uočite ove vidljive pokazatelje, odmah svoga psa izvedite van. Budite mirni i tihi, nemojte započeti igru. Kada pas krene obavljati nuždu, mirno mu govorite riječ ili riječi koje ste odlučili povezivati s nuždom. Te riječi dosljedno koristite i s vremenom će vaš pas njihov zvuk povezivati s predstojećom nuždom. Kada završi, nagradite ga. Ako vrijeme dopusti, ostanite duže vani, većina pasa uživa kada su vani. Ne zaboravite ponijeti sa sobom lopaticu i počistiti zaostali nered. Ako se nakon pet minuta ništa ne dogodi, vratite se unutra, ali budite spremni za brz povratak.

Učenje u stanu
Ako ne možete jednostavno izići van, koristite isti princip kao kod odgoja vani. Izaberite područje u svome stanu gdje pas može obaviti nuždu; to bi se mjesto trebalo jednostavno čistiti, a postavite ga gdje je mirno. Prostrite deblji komad plastike i pokrijte ga novinskim papirom ili stavite stelju za zahod. Kao i prije spomenuto, kada mislite da pas želi obaviti nuždu, odvedite ga do toga mjesta. Nakon obavljene nužde, štene (ili odrasla psa) obilato nagradite poslasticom i dopustite mu da hoda po vašem domu. Svakim danom smanjujte veličinu područja pokrivena papirom; istodobno, izvodite svoga psa van što češće možete, kako bi se naučio koristiti i vanjskim zahodom.

Učenje u kući
Korištenje kaveza dobar je način za učenje šteneta kućnom redu, jer on pomaže u usađivanju jednostavne rutine. U bilo kojem trenutku, vaš će pas biti bilo u kavezu, vani vršeči nuždu ili okolo se šečuči, nakon što se ispraznio.
Mladi štenci prazne mjehur otprilike jedanput na sat.
Trening s papirom praktičan je način učenja šteneta u malome stanu bez brza pristupa vanjskoj sredini. Međutim, ako se koristite ovom metodom, trebat ćete više vremena za uvježbavanje, jer ćete u konačnici trebati ponovno naučiti štene na vršenje nužde vani. Kada se štene namješta za čučanj, brzo ga podignite i odvedite na izabrano mjesto za nuždu. Stavite štene na papir ili stelju.
Riječima pohvalite štene nakon obavljene nužde na pravom mjestu.
Nagradite štene nakon što se pomokrilo na papir. Uz papir natopljen urinom stavite i novi papir; tada će štene moči osjetiti vlastiti miris, što če ga ohrabriti na ponovno korištenje papira.

Učenje odrasla psa
Sva pravila kućnog reda vrijede jednako i kod starijih pasa. Značajna razlika je u tome da starije pse treba odučiti od starih navika obavljanja nužde, prije nego ga naučite na nove.

Nezgode se događaju
Kada vidite da vaš pas obavlja nuždu u kući, privucite mu pažnju dozivajući ga imenom i krećući se prema izlaznim vratima (ili mjestu za obavljanje nužde). Potaknite ga da vas slijedi s veseljem. Kada prođe uzbuđenje, završit će što je započeo ranije. Nakon nužde, držite ga u drugoj prostoriji dok ne uklonite nered. Nemojte svoga psa kazniti za to što je ranije učinio. On neće razumjeti zakašnjelu kaznu.

Odstranjivači mirisa i mrlja
Vaš vas veterinar može opskrbiti odstranjivačima mirisa koji sadrže enzime, kako biste se uhvatili u koštac s mrljama na tepihu i tapiciranom namještaju. Drugi je način da napravite vlastiti odstranjivač mrlja, tako da pomiješate biološki prašak za pranje rublja (s enzimima) s toplom vodom i obilno namočite željeno područje. Alkohol također razgrađuje miris, ali izbjegavajte proizvode koji sadrže amonijak, on je prirodni nusproizvod organizma. On će na to mjesto privući psa, umjesto da ga obeshrabri. Ako je uprljan tepih, površinu ispod njega također treba tretirati proizvodima za uklanjanje mirisa. Bijeli ocat i voda dobri su za uklanjanje mrlja s tepiha.

Mokrenje izpokornosti
Mokrenje kod pasa može biti znak pokornosti. Nemojte to miješati s propustima u kućnom odgoju. Mokrenje iz pokornosti prirodan je način na koji će niže rangirani pas zadovoljiti više pozicionirana pojedinca. Ako vaše štene piški kada vas vidi, ignorirajte ga i udaljite se do mjesta s novinama ili izlaznih vrata. Ohrabrite psa da vas slijedi i obavi nuždu.
Većina pasa preraste mokrenje iz pokornosti kada postanu zreli i izgrade samopouzdanje

preuzeto: www.vauvau.net

- 12:56 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!