Psi - naši najbolji prijatelji...

07.08.2006., ponedjeljak

Prehrana gravidne ženke

Prehrana gravidne ženke

Parenje, graviditet, a kasnije laktacija fiziološki su procesi, no ipak je u to vrijeme potrebno posebnu pažnju posvetiti prehrani jer se radi o iznimnim zahtjevima za organizam. Prije planiranog parenja kujicu treba očistiti od vanjskih i unutarnjih parazita, potrebno je obaviti sva potrebna cijepljenja kako bi ona imala optimalan imunitet koji će prenijeti štencima. Mršave ili debele ženke mogu imati problema s koncepcijom kao i kasnije sa okotom, pa se preporuča da se pare samo one ženke koju su u dobroj tjelesnoj kondiciji. Prva 4 tjedna nakon parenja nije potrebno povećavati količnu niti kvalitetu ponuđenog obroka, pod uvjetom da je kujica i inače hranjena kavlitetnom hranom. Dodaci prehrani kod gravidnih ženki mogu izazvati velike probleme. U kvalitetan obrok nije potrebno dodavati ništa pa čak ni mlijeko ni meso. Dodavanje kalcija i vitamina D može uzrokovati kalcifikaciju mekih tkiva i anomalije u štenaca, a neće prevenirati pojavu eklampsije. hranjenje samo mesnim obrokom, bez dodanih karbohidrata uzrokuje hipoglikemiju u kasnom graviditetu što može dovesti do većeg broja mrtve štenadi. Mnoge kujice će početi slabije jesti negdje u 3. ili 4. tjednu graviditeta što u pravilu jako zbuni vlasnike jer očekuju da se unos hrane poveća, međutim ovo je sasvim normalno. U prvih 5, 6 tjedana graviditeta, bebe dobiju samo 30% svoje težine, pa zbog toga ne dolazi do velikih promjena u tjelesnoj težini ženke. Štenad započinje vrlo brzo rasti posljednja 3 tjedna, pa se težine ženke poveća za oko 20%. Dakle, prvih mjesec dana nakon parenja nije potrebno povećavati količinu hrane. Nakon toga, količinu hrane treba postupno povećavati, tako da u vrijeme okota ženka dobiva 20% veći obrok nego ranije. U ovom periodu obrok treba razdijeliti na 2 do 3 manja obroka, a u posljednjih desetak dana i na 5, 6 manjih obroka pogotovo ako kujice nose veće leglo. Jednostavno nemaju dovoljno mjesta da želudac primi veću količinu hrane odjednom. Količina hrane koja je potrebna u periodu laktacije ovisi prvenstveno o veličini legla. Osnovno je pravilo da u prvom tjednu nakon okota kujici treba davati 1 i pol puta veći obrok nego inače, u drugom tjednu dvostruko više, a u trećem tjednu pa sve dok štenci ne prestanu sisati potrebna je i trostruka količina hrane. Laktacija je najobilnija kada su štenci stari od 2 do 3 tjedna. U trećem tjednu starosti počinjemo nadohranjivati štence, pa isto tako i smanjivati količinu hrane koju nudimo mami.

www.ritelefax.hr

- 12:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!